Eerste week Belgie - Reisverslag uit Dochamps, België van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu Eerste week Belgie - Reisverslag uit Dochamps, België van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

Eerste week Belgie

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

02 Mei 2013 | België, Dochamps

Hallo daar!
Nou eindelijk een berichtje uit het verre België! Ik ben hier nu al een week, maar heb eerder nog niet echt de tijd gevonden om een verhaaltje te schrijven. Vorige week vrijdag ben ik naar de camping vertrokken voor m’n stage voor 4 maanden. Sommige van jullie weten dat ik donderdags zou vertrekken, maar dat werd een dag uitgesteld omdat ik dinsdags nog even 2 verstandskiezen moest laten trekken in het ziekenhuis. Donderdags had ik daar nog de hele middag mee op bed gelegen, maar ben uiteindelijk toch vrijdags vertrokken om zaterdag te beginnen met het werk.

Het rijden ging eigenlijk vrij snel, ik was voor mijn gevoel zo in Limburg, maar toen ik bij Maastricht kwam stond ik in een dikke file, beetje jammer! Eenmaal over de grens merk je wel dat het geen Nederland meer is, er zitten meer gaten in de wegen er zijn opeens bergen en er was mist. Héél veel mist. Ik zag niet meer dan 10 meter voor me en reed dus eigenlijk op de tomtom me weg af en zag ik wanneer er een bocht aankwam. Best wel heel erg vermoeiend rijden! Ik heb dus ook nog echt niks gezien van de omgeving(buiten het uitzicht van de camping). Uiteindelijk was ik rond een uur of 5 op de camping en werd ik naar me caravan geleid en mocht ik om 6 uur meteen mee-eten met het personeel!

Ik moet zeggen dat ik echt heel erg moest wennen de eerste paar dagen. Ik heb een kamertje waar 1 stapelbedje in staat, maar echt van die kinderbedjes. De eerste nacht ben ik halverwege de nacht op de bank gaan liggen, ik had natuurlijk last van mijn “kiezen” en kreeg door dat harde bed/bank ook nog eens last van m’n nek wat uitstraalde naar mijn hoofd(waarvoor ik thuis bij de fysio loop) Ik heb dit aangegeven en de klusjesman heeft even me kamer verbouwd! Super chill, ik heb nu ong. een bedstee hahaha! Ik zal er een foto van maken ;)

Ik heb nu een week gewerkt in de Receptie. Ik heb nog geen vrije dag gehad, maar nu heb ik dan ook wel 2 dagen achter elkaar vrij! Ik ga even kijken of ik een fysio kan regelen, zodat ik niet meer met zo’n hevige pijn hoef te lopen.

Koninginnedag is bij ons ook gevierd! De receptie/bar/restaurant/winkel zit allemaal in 1 gebouw, dus wij in de receptie zitten gewoon naast het horeca gedeelte, erg gezellig! We hadden allemaal oranje versiering en een groot scherm waar wij Willem Alexander koning hebben zien worden en uiteraard ook die mega gaap van Amalia hebben we gezien! Lekker met een tompoes erbij! s ’Avonds gezellig een feestje gevierd en op een gegeven moment stonden we alleen nog maar met personeel en was het erg gezellig! ( een paar Pullen verder ;) )

De camping zelf ligt echt in de Ardennen. De plekken zijn dan ook op verschillende niveaus en heb je prachtige uitzichten. Er zijn vele wandelroutes en mountainbike routes te doen en je kan outdoor-activiteiten doen hier in de buurt, die je op de camping kan bestellen! We hebben een tennisbaan en een verwarmd buitenzwembad. De zon schijnt zo af en toe en het is ong. een graadje of 15. Nu nog hopen op een beetje zon de aankomende 2 dagen want dan ben ik vrij ;) hahaha
Nou tot de volgende upload!

De Groeten!

  • 02 Mei 2013 - 20:38

    Mel:

    Als je het zo verteld krijg ik nog meer zin in onze minivakantie! Mountainbikebroek: check, bikini: check!

  • 02 Mei 2013 - 21:08

    Tessa:

    Sterkte met de pijn, En nog heel veel plezier en werkse!

    x Tess

  • 02 Mei 2013 - 23:08

    Mama:

    Zo Pris je eerste week zit erop ...en weer heerlijk je verhaal te lezen .
    Tot gauw ....
    Veel liefs x x

  • 04 Mei 2013 - 18:03

    Loe:

    hé hallo allemaal

    als iemand richting Priscilla gaat kan hij beter Luik Niet doorrijden.

    erg ouderwetse zooi met veel stoplichten, ik heb hem heen gereden maar terug niet meer

    via een 10km langere weg , soort rondweg, voor LUIK richting AWANS daarna de weg weer vervolgen.



    (ik wilde een foto plaatsen maar dat is te veel voor deze nert!)

    Priscilla groeten aan Samson, Geertje en meneer de burgemeester, en die homo kapper

    Pa

    heen en terug een kleine 4 uur(zonder file's)

  • 09 Augustus 2013 - 19:02

    Jamie:

    Hé Pris,

    ben net z'n 3 uurtjes thuis en wilde toch even delen dat we allemaal een erg gezellige vakantie hebben gehad bij jouw op de camping.
    nog veel plezier je aankomende 2 weken tevens je laatste en bedankt voor de goede servers ;-P.
    groetjes aan de rest van het personeel.

    groetjes uit (het nu zonnige) LD!!

    x Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Dochamps

Stage België 2013

Stage op Camping Petite Suisse

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2013

Juni

02 Mei 2013

Eerste week Belgie

13 April 2013

België, nog 1,5 week
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 20485

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: