Eerste paar werkdagen! - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu Eerste paar werkdagen! - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

Eerste paar werkdagen!

Door: priscillahofmans

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

17 Mei 2012 | Spanje, Ametlla

Hallo Luitjes!

Maar weer even tijd voor een update, om te laten weten hoe het hier gaat.
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen dat wij die eerste dag in dat dorpje waren, op de terugweg met de fiets, m’n ketting eraf schoot.. Fijn! Niemand op straat natuurlijk, maarja wel 5 slagen in die ketting.. Geen idee hoe we het hebben gefixt maar het was ons gelukt, wel uiteraard met zwarte handen terug..

De dag erna was nog lekker een vrije dag! Hebben even in de zon gelegen bij het zwembad, met wel 4 andere mensen... En jawel, ik heb me zowaar ingesmeerd! Ik zeg altijd, dat hoeft niet, maarja voor die 4 maanden, doe ik het dan maar de eerste paar weken wel.. (anders heb ik die zonnebrand ook voor niks gekocht :P ) Toen we terug liepen van het zwembad kwamen we een hele bruine man tegen met een backpack rugtas, Dus Claire en ik heel vrolijk, HOLA!
Krijgen we “Hallo” terug.. Huh? NEDERLANDER? Das gek! Die meneer ook meteen praten, erg interessant, Hij was van Nederland naar Spanje gelopen, tussendoor moest ie terug naar huis voor een overlijden en is daarna verder gegaan vanuit Valencia. Vanuit daar gaat hij weer terug naar huis lopen(af en toe een trein). Zijn naam is Harrie Loonen en heeft ook een waarbenjij.nu die zijn nichtje voor hem bijhoudt. De verhalen van Harrie gingen vaak over “ons Jan” en zo stonden we een uur in de brandende zon te luisteren naar Harrie. Hij vroeg of hij ergens kon internetten, maar wij hebben geen computers bij de receptie. Claire en ik hebben beide 3 maanden gratis internet gekregen, dus we hadden hem even een laptop gegeven zodat ie mooi zijn eigen reis even kon lezen. Helemaal blij natuurlijk!( Noooh das mooi moide!)
Verder niet veel gedaan, want we moesten de dag erna werken! Wel even een gesprek gehad met de baas(Super aardige man) over Hoelaat we moesten beginnen en wat zo ong. de planning gaat worden. De eerste 2 weken word het Ground werk, dus de karweitjes met de klusjesmannen laat maar zeggen.. Daarna worden we ingewerkt in het restaurant en in de supermarkt, vanaf Juli is er pas animatie en dan zullen we in Juli en Augustus ong. 90% animatie doen overdag. Savonds zijn er shows en die zullen we minimaal 1x in de week meedoen! Super tof als je het mij vraagt!

Magoed, Woensdag ochtend, wekker ging af, Pfhoe dat is al lang geleden, maarja eruit en gaan! Wij onze afritsbroeken afgeritst en ons korte mouwen vacansoleilpoloshirtje aan, KOM MAAR OP!
BBBBRRRRR koud! Tsjah gek he, in mei om 8u sochtends, hahaha… we kregen het gelukkig al gauw warm want we moesten tenten verplaatsen.. wel 4 stuks, dus eerst alle inhoud(inclusief 2 dooie muizen) eruit en sjouwen, dan de binnententen een beetje schoonmaken en dan de tent sjouwen… nou de eerste tent moesten we meesjouwen, maar dat schoot natuurlijk niet op, 2 van die slappe meiden, dus de mannen deden dat gelukkig zelf, wij mochten de tent weer inruimen en zo waren we eigenlijk wel de hele dag zoet! Het gekke van die tijden zijn, dat je om 8uur begint en ze om half 10 een “ontbijt” pauze hebben van een half uur.. dan tot 1 uur verder, weer een uurtje pauze en dan van 2 tot 5! Best wel lekker dagje! Middag eten mag in het restaurant en hadden we dan ook gedaan, Oops.. I swallowed my ball! hahaha, me tongpiercingballetje natuurlijk ;)We hadden hard gewerkt en waren om half 5 klaar. Dus we mochten lekker eerder naar “huis”. Helemaal gesloopt, mooi badje gepakt, gtst gekeken op uitzending gemist en nog even wat geskypt en pitten maar!
Vandaag gingen we weer verder met de klusjesmannen, ze zijn trouwens heel aardig! Ze kunnen alleen geen woord Engels, en ons Spaans word woordje voor woordje beter.. (Niet erg snel dus) We worden vervoert in een busje, tussen het gereedschap enzo, maarja beter als elke keer de huivel op en af lopen..(gelukkig krijgt Rocky een karretje, als hij er is!)
Ik moest eerst een tent verplaatsen.(10cm naar voren) Die tenten staan op betonblokken, worden gaten in geboord, plug erin en een spijker erin, dan staan ze goed vast. Die dus loshalen, aan die tent raggen en dan weer overnieuw boren en weer vast zetten. Beetje dom, want het ging om een boom waar de tent tegen aan stond(die ze gister neer hebben gezet). Daarna moesten we de nieuw gevoegde tegels in een douchegebouw schoonmaken.. Hoe? Nou, met een bossie Stro! Gewoon eroverheen wrijven en dan laat het overige wel los... Tsjah weird hea.. en erg stoffig als je het mij vraagt! Daarna waren wij volgends mij eigenlijk gewoon klaar maarja het was nog maar 2 uur.. 2 mannen gingen de voegen van de grond op sommige plekken aanvullen en wij Stonden erbij en keken erna.. Nou, dat is ook saai.. dus op een gegeven moment mochten wij die voegen ook zwart maken, wij moesten alle voegen doen en hun deden alleen de stukjes die “nodig” waren.. dus volgends mij waren we gewoon voor Jan met de korte achternaam aan het werk.. maarja, best hoor! Soort van vingerverven op de voegen! Nou dat dan tot nu toe! Oh en nog iets voor jullie in Nederland. Het was vandaag geen mooi weer.. Het was de hele dag bewolkt met zelf een beetje motregen.. Gister was het wel mooi maar niet helder(kwam door as in de lucht van een “fire in the forest” verder gewoon rond een graadje of 20.

Ik ga trouwens een paar fototjes proberen toe te voegen, als ze er nog niet staan zal ik het later zeker nog even proberen!
Tevens kan je ook het reisverslag van claire lezen, ze staat tussen mijn reisvrienden als : Blondgeval.

Liefs Psilla




  • 17 Mei 2012 - 20:11

    Shirley:

    Hi Priscilla! Wow klinkt goed allemaal! En al hard aan t werk, goed bezig! Leuk om te lezen allemaal :) Heel veel plezier en succes! Xx ons

  • 18 Mei 2012 - 09:57

    Sanne:

    Hi Pris! Ha geweldig dit, hard aan de klus! :) straks wordt je nog een echte doe het zelfer! Zeker als ik kijk naar die foto's met de mondkapjes haha! Wel heel afwisselend wat je allemaal zal gaan doen de komende tijd, das denk ook wel nodig wil je je niet gaan vervelen denk ik.. ;-) Nou Pris, veel plezier nog en niet te bruin worden he... xx Sanne

  • 18 Mei 2012 - 15:30

    OMA En OPA:

    nou priscil leuk al die foto,s kunnen we zien wat jullie aan het doen zijn. bob de bouwers goed hoor!! wij kijken weer uit naar een nieuw verhaal ,vet ! liefs en dikke kus van uit Schagen

  • 19 Mei 2012 - 11:49

    Rocky:

    Woef,he maatje met mijn gaat het goed eet me bakkie goed leeg maar mis je knuffel wel ,maar zo als je weet komt dat ook wel goed met me baasjes, die houden me ook goed op de hoogte hoe het met jouw gaat en ze geven je een dikke knuf.Van mij krijg je een lik en een poot!!!!!l Veel liefs rocky

  • 21 Mei 2012 - 17:14

    Gerard En Nel:

    Leuk verslag wat een afwisseld werk je komt straks zelfs terug als bouwvakker altijd handig veel plezier met al je werkzaamheden en een fijne verjaardag

  • 21 Mei 2012 - 22:26

    Joke:

    Leuk hoor om je te volgen! Met het weer gaat het vast weer snel goedkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Stage Spanje 2012

1e Stage 2012

Recente Reisverslagen:

07 September 2012

Final Semana! Laatste week!

29 Augustus 2012

Reisverslag eind augustus

07 Augustus 2012

Augustus, Ametlla de Mar

26 Juli 2012

semana 11

13 Juli 2012

Nog 2 maanden te gaan
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 20464

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: