uno semana/ eerste week - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu uno semana/ eerste week - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

uno semana/ eerste week

Door: priscillahofmans

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Mei 2012 | Spanje, Ametlla

Holaaaaa!

Nou, ik zit hier al een week.. Naja het lijkt al veel langer!
Woe, do en vrijdag gewerkt, daarna hadden we gewoon weekend van 2 dagen!
We hadden gevoegd en gevoegd en gevoegd en gevoegd en gevoegd en oh ja, ook nog een rondje op de tractor gereden, moesten grote stenen rapen en een beetje de grond aanharken (lees: stenen, zand en stof).

Weekend! VRIJ, YES ZONNENNNNNN!!!!!!!!!
Nou, nee hoor, het was echt Rot weer met een hoofdletter R… Na die dinsdag 2 uurtjes zonnen, is de zon niet meer teruggeweest, het heeft hier alleen maar lopen stormen, regenen en onweren.. Tsjah wat moet je dan… We zijn even het strand wezen inspecteren en hebben wat foto’s gemaakt uiteraard van onszelf :p En een stukje gewandeld.. Tja daar heb je het al, Priscilla en wandelen, dat gaat gewoon niet zo goed, dus je raad het al, ik was natuurlijk onderuit gegaan hele schaafwond op m’n knie! Verder Filmpje kijken, filmpje kijken, filmpje kijken, gtst kijken en maskertjes doen.. Oh en uiteraard elke dag in bad ;)
Maarja daardoor had ik een erge een dip zondag, ik was erg chagrijnig, had nergens zin in en was gewoon lekker bokkig..
We hebben een appartement op 1 hoog, dus geen tuintje of een balkon ofzoiets, dus 2 hele dagen binnen gezeten. Dat is dus niet zo mijn ding.
Gister en vandaag gewoon weer gewerkt met de klusjesmannen, we gingen eerst richting het zwembad, want er is er nog 1 helemaal groen en die moet uiteraard schoon. Maar we moesten de blaadjes uit het andere zwembad halen zodat die weer schoon was. Dat was een kwartiertje werk en daarna hebben we gewacht en gewacht en gewacht totdat het pauze was. We kunnen dus niet zoveel doen hier, merkte we al. Na de pauze gingen we weer fijn verder met voegen. En vandaag dus weer hetzelfde liedje. Ik voel me dus echt al een ervaren voegster! Hahaha, de mannen zijn erg gezellig en de gesprekken gaan met handen en voeten gebaren wel beter.

“Tu padre : casa, holland, tu voegen..”
“je vader: huis, holland, jij voegen..”

“Tu boyfriend? No, tu cinco Spanish boyfriends, septiembre: Adios”
“Jij vriendje? Nee, jij 5 Spaanse vriendjes, september: doeiiii”

Erg duidelijk dus ;)
Verder buiten het werken is er ook (nog) niet veel te doen.. Het dorpje ligt op ong 5 km afstand en we kunnen alleen fietsen, of vragen of we mee kunnen rijden en dan weer opgehaald worden door de baas. Volgende week is er wel een discotheek die open gaat in het plaatsje hiernaast, waarschijnlijk gaan we daarheen, maar we moeten nog even kijken hoe we dat gaan doen. Ik kan namelijk geen auto lenen van de camping want de auto’s zijn verzekerd vanaf 26 jarige leeftijd (voor wat ik eruit begreep). Claire is 1 en al uitgaan en zit hier eigenlijk in een afkick appartement.. Dus als je van plan bent langs te komen, het is een lekker rustige camping, met af en toe een lawaaierige voorbij razende trein.

Mijn lieve kleine harige vriend thuis was gister jarig, zoals de meeste van jullie hebben gezien op facebook. Ik kreeg een fototje van mijn broer dat Rocky in zijn karretje zit. Mijn vader heeft een karretje gemaakt voor hem, voor als ze hier op vakantie komen, onze 12 jarige vriend is niet zo fit(mede door artrose) en kan dan mooi zitten. Hij is niet meer uit zijn karretje te slaan. Ik denk dat ie dan weet dat hij in ieder geval meegaat op vakantie, Top beest!

Donderdag ben ik zelf jarig, Claire wil proberen te regelen om vrij te krijgen, denk alleen niet dat dat gaat lukken, maar het is het proberen waard! Verder heb ik me eigen taart gevraagd aan de kok :)

“Tu make cake/pie?”
Kok loopt weg en komt met een taart terug
“Si! Mi compleaños, jueves veinticuatro mayo”
“si? I make Special tu compleaños”

Vertaling:
“Jij maakt taart/cake?”
“ja! Mijn verjaardag, donderdag 24 mei”
“ja? Ik maak speciaal voor jou verjaardag”

Topper, die kok!! :)

Verder heb ik nog een dicht pakketje in mijn boekje gehad van me ouders En ik heb een cd/dvd gehad van Danielle en Melanie, die ik pas op me verjaardag mag kijken. En ik heb me er tot nu toe nog aan gehouden! *Schouderklopje!
Tis wel weer zat zo denk? Tot de volgende blog

ik ga ff lekker badderen!
Adios Chicos y chicas

  • 22 Mei 2012 - 20:25

    Pa Ma:

    Erg leuk verhaal, jammer van de dip, tja als je pa en ma mist raak je in een dip.
    Maar goed je bent er weer uit, das mooi, helaas hebben jullie weinig of geen gasten.. wacht maar af in september ben je ze zat......hihi

    Ga maar vroeg naar bed vandaag en morgen, dan ben je eerder jarig....
    Deed je vroeger ook..

    Rocky gaat zelf in zijn car, is al net zo lui als de baas de laatste maanden.

    Nou Priscilla, ik ga een pilleke nemen want heb de griep,pffff (nou t zo warm is buiten!!)
    Mama doet je de groeten,

    Mis je,
    xx
    Pa,ma


  • 22 Mei 2012 - 20:36

    Ria, Dixie En Lexie:

    Hoi Priscilla,

    Weet je wat helpt tegen je dips?? Lekker die leuke blogs van je schrijven dan schrijf je 't even lekker van je af.
    Vandaag vallen opeens hier 'de mussen dood van het dak' van de hitte, werkelijk zeg..!
    Een beetje warm is wel lekker maar dit is helemaal Hollandia op z'n slechts in de zomer, meteen zó pisheet!!
    Het zal ondertussen bij jou ook wel heel wat warmer zijn geworden.
    Dixie mist je ook hoor! Net liepen we buiten en als zij het geluid van een scooter hoort vliegt ze er nog steeds op af, dat komt uit de tijd dat jij altijd bij ons op de scooter langskwam. Heerlijk he, zo wordt je dus bij DiXx herinnert.
    Nou meis, blijf maar lekker schrijven, ik kijk uit naar je verhalen.

    Groetjes,
    Ria, Dixie en Lexie.

  • 23 Mei 2012 - 09:09

    Pierre:

    Hola Guapa's,

    Zo te zien nog een hoop werk te doen, als ik ooit een voeger nodig heb weet ik je te vinden. Mocht je je echt vervelen, het strand kan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken!! Beetje zeewier aan de kant schuiven ofzo.
    Hoop voor je dat het snel drukker wordt met de gasten.

    hasta luego,

    Pierre


  • 23 Mei 2012 - 10:31

    Mel:

    Als ik het zo lees spreek jij over 4 maanden vloeiend spaans! dat zit wel goed haha
    toch stom he, dat het net als jij in spanje zit, het hier 25 graden is en het daar pist van de lucht.. Maar goed, jou zonuurtjes komen nog wel (in overvloed waarschijnlijk)

    Kus voor vandaag
    3 dikke kussen voor morgen
    en nog een zak kusjes tot je volgende blog
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Mei 2012 - 22:29

    Pa Ma Rocky:

    Hoi lieve schat
    Van Harte met je verjaardag, ook al heb je thuis een feest gegeven blijft dit toch de datum van je verjaardag.
    Jammer dat we niet bij kunnen zijn ,maar dat is niet anders dat komt over een paar weken helemaal goed.
    Ik hoop dat je lekker verwend wordt vandaag en dat de kok de aller lekkerste taart van de wereld heeft gemaakt voor je .Verder wensen we je een hele fijne dag met Claire en met de andere mensen om je heen .Ook al ben je ver weg ,zit je dicht in ons hart. Heel veel liefs x x

  • 30 Mei 2012 - 09:27

    OMA En OPA:

    hoi priscilla hoe is het daar nu,wordt het al wat drukker? Het weer is in ieder geval beter.we zitten nu op de boot ,opa is druk aan het werk bij dave en shirley .het hele huis wordt verbouwt,wat een werk!!!! het is vandaag zijn verjaardag , jij ook gefeliciteert met je broer.zo,n verjaardag heeft ie nog nooit gehad in de rommel.oma is nu even thuis en heeft je verslag weer gelezen.erg leuk nou pris oma gaat weer naar de boot minoes zit aan boord heel veel liefs en een dikke kus gr uit Schagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Stage Spanje 2012

1e Stage 2012

Recente Reisverslagen:

07 September 2012

Final Semana! Laatste week!

29 Augustus 2012

Reisverslag eind augustus

07 Augustus 2012

Augustus, Ametlla de Mar

26 Juli 2012

semana 11

13 Juli 2012

Nog 2 maanden te gaan
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 20474

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: