Compleaños y Fiesta / Verjaardag en feest - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu Compleaños y Fiesta / Verjaardag en feest - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

Compleaños y Fiesta / Verjaardag en feest

Door: priscillahofmans

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

27 Mei 2012 | Spanje, Ametlla

Hallo allemaal!

Ik zie dat mijn verhalen goed gelezen worden! Daar word ik vrolijk van :)

Mijn verjaardag was leuk! Wel gek hier in Spanje! Ik had een appartement vol met slingers en ballonnen door Claire en ze had ook nog cadeautjes voor me gekocht en opgehangen aan de badkamerdeur(omdat ik s’nachts altijd ff naar de wc ga!) was een leuke verassing dus! Verder had ik een dichte envelop van me ouders, met geld en heel veel confetti, waardoor me bed dus helemaal onder zat! Van de meiden een leuk verjaardags bericht op een cd-rom. Erg lief allemaal en verder onwijs veel felicitaties via facebook, whats-app, sms en uiteraard bellers! Thanks all!
En we hadden gewoon een dagje vrij! (die we aankomende zaterdag inhalen) We zijn er vroeg uit gegaan om lekker te shoppen in Tarragona. Dat ligt op 45 minuutjes met de trein vanuit l’ametlla richting Barcelona. Er was daar een hele grote markt en erg goedkoop! Bh’s voor 2 euro, schoenen voor 6 euro en van die hopen kleding met “graaien maar” voor 1 a 2 euro! Hahaha, het leek wel een mierennest met mensen! Ik heb 3 shirtjes gekocht en een paar schoenen en nog wat souvenirtjes en Claire had zoveel gekocht dat ze het amper meer kon vasthouden, waaronder 12 shirtjes en 5 paar schoenen….Verslaafde!

s’Middags nog even bij het zwembad gelegen en s’avonds richting het restaurant want ik wou natuurlijk mijn taart! Nou het was gelukt, dus die communicatie zit ook wel gebakken! Alhoewel hij laatst vroeg: Comer gato? Ik dacht dat ik het dus niet verstond maar ik verstond het wel goed, Comer Gato? Is dus gewoon de vraag of ik KAT wou eten, dus ik NOOOOO en toen stonden ze me nog raar aan te kijken ook? Gekke Spanjaarden…. Kok: mi casa, fat gato, then, tjaktjaktjaktjak, comer gato! Hij eet dus zijn eigen kat op, Jakkiebah.

Verder hebben we deze week gewerkt aan dat vieze zwembad, we hebben alles moeten schrobben en met een hoge drukspuit schoon moeten spuiten. Dat schrobben ging veel sneller dan dat spuiten dus waren we weer klaar en konden we kijken en wachten. Vrijdags vroeg die man zelfs, wil je werken of in de zon liggen? Ga maar in de zon liggen.. Que?(wat?) Nou, okee.. maar ik vind dat toch een beetje raar hoor, om zo je werktijd vol te krijgen, maarja als die man het zegt?! Het zal wel. Tegen Claire hoefde die man het geen 2x te zeggen, haha die lag al meteen op haar zonnebed! Ik heb wel aangeboden om te helpen, maar dan doe je dat 10 minuten en dan pakt hij het werk weer af en gaat hij zelf verder, nouja dan zit het mij ook wel goed toch?!

Gister(zaterdag) heb ik bij het andere stranddeel gekeken en daar liggen zonnen, ik vond dat smeren met die troep wel mooi geweest, en was niet verbrand, dus dat hebben we ook weer gehad!
s’Avonds zijn we uit geweest! We hadden op internet een discotheek gevonden in het plaatsje hiernaast(l’ampolla, voor Pap en Wim “Lampolie” zoals l’Ametlla voor hun “Ammalulla” is. Moeilijke namen ook! ;))

Magoed, de discotheek Mediterrania had hun opening avond en wij wouden wel eens een kijkje nemen!
De meid(Susanne) die bij mij op de heenweg in de trein zat vanaf Barcelona had me toegevoegd op Facebook en ik dacht, Goh misschien wil zij ook wel uit! Dus die een berichtje gestuurd en ze vond het hartstikke leuk, dus zijn we moet zijn 3e uit gegaan. Ze staat bij haar ouders op de camping paar plaatsjes terug en die waren zo vriendelijk om ons op te halen bij de camping, ook omdat Susanne haar spullen dan kon dumpen bij ons, want ze kwam slapen (4uurtjes) en toen hebben haar ouders ons naar de Club gebracht. We dachten dan die om 10u open zou gaan maar dat was het kleine barretje ervoor. Dus daar hebben we eerst tot 12 uur gezeten. De muziek wat die ober draaide was 3x niks en gingen wij dus even kijken wat hij had, nou wij hebben verder de hele avond(tot 12u) voor dj gespeeld! En uiteraard even geregeld dat we op de gastenlijst stonden( GRATIS ENTREE, pff Hollanders…..)

Erg leuke avond gehad, het was vrij laat geworden en laten we zeggen, de drank heeft ook erg goed zijn werk gedaan.. We zijn vandaag dus niet vooruit te branden, maarja daar is het zondag voor ;)

Zo zijn we dus alweer even gauw een week verder, de tijd gaat nu erg snel! Dit weekend zijn er ook veel mensen aangekomen op de camping dus het word wat rumoeriger. Als het goed is gaan we aankomende week ander werk doen, maar we hebben de baas nog niet gesproken dus geen idee nog, wel een beetje gek maja we zien het allemaal wel!

Nou Adios, leuk dat je dit leest trouwens!

Dave en Shirley, Congrats met jullie nieuwe huis, Sorry dat ik niet kan helpen met klussen.. Ik had nu heeeeeel goed jullie voegen kunnen doen.. maar helaaaas..! ;)

  • 29 Mei 2012 - 14:27

    Pierre:

    Leuk dat je verjaardag geslaagd is, je bent in ieder geval niet vergeten.
    xxx

  • 30 Mei 2012 - 17:33

    Jennifer:

    Hoi! Echt leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Heel veel plezier nog en succes! X

  • 31 Mei 2012 - 20:41

    Mary En Willem:

    wat leuk is dit, lyns heeft het uitgelegd
    dus ga ik alles lezen, en volgen lijkt of je dichtbij bent zo dukke kus mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Stage Spanje 2012

1e Stage 2012

Recente Reisverslagen:

07 September 2012

Final Semana! Laatste week!

29 Augustus 2012

Reisverslag eind augustus

07 Augustus 2012

Augustus, Ametlla de Mar

26 Juli 2012

semana 11

13 Juli 2012

Nog 2 maanden te gaan
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 20473

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: