Juni - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu Juni - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

Juni

Door: priscillahofmans

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

05 Juni 2012 | Spanje, Ametlla


Nou dat van die kat, was dus wel een geintje.. dat dacht ik eigenlijk al, maar die gast was zo sirieus.. magoed, geintjes maken zijn ze dus niet de beste in!

Afgelopen dinsdag was onze baas weer eens op de camping, hij komt dinsdags of woensdags en vertrekt op vrijdags weer. In het hoogseizoen blijft hij wel de hele week, maarja als we nu dus vragen hebben of iets willen weten, hebben we dus geen aanspreekpunt/stagebegeleider. Niet echt handig als je het mij vraagt.
We hebben een soort van rooster gehad voor 2 weken. Het ground werk is klaar en dat hoeven we dus niet meer te doen. Het zwembad is schoon en rond 24 Juni gaat er water in.
We hebben donderdag en vrijdag vrij gehad en hebben het weekend gewerkt. Claire stond in het restaurant en ik stond in de supermarkt. Susi de vrouw van de supermarkt is erg aardig en begripvol maar ze spreekt geen woord engels, dus dat is erg handig……. Ik mag stokbrood aan de mensen geven en de 2e dag mocht ik ook afrekenen. Nou, en dat zijn zo ongeveer alle taken in de supermarkt. Het is erg saai. Er komt natuurlijk nog helemaal niemand, de meeste mensen zijn weer weg van het pinksterweekend en er komen dus zo rond de 10 klanten op een dag. Verder wachten we dus alleen maar. Susi zit mooi op haar laptop en komt zo de dag door. Het is wel een lekker dagje want ik werk dan van 8 tot 12 en van 6 tot 8 savonds. Maar 6 uurtjes werken dus, maar ik kan je vertellen dat als je 6 uur niks te doen heb, de dag langer duurt dan een 8uurige drukke werkdag.

Zondag na het werk hadden we de meest rare ingeving om zomaar uit te gaan. We hadden het nummer van de barman van vorige week gekregen en we vroegen dus of hij ons op wou halen. We zeiden dat we wouden party-en en hij vroeg ons waar. Ja uhm hallo? Dat weten wij toch niet?! Dus hij had het pracht idee om ons in Salou af te zetten, daar stappen en dan de volgende morgen terug met de trein van 6uur. Tsjah, erg lange avond maargoed een avondje Salou doe je natuurlijk ook niet gauw toch?! We zijn in 2 clubs geweest, 1 club zat helemaal voor met Russische mensen, goh wat zijn er daar veel van in Spanje! Niet normaal gewoon! En nog een andere club genaamd Snoepies. Doordat ze erachter kwamen dat we in Spanje werken kregen we opeens een VIP pas, voor het hele jaar.. oh okee?! Best! Verder een leuke avond gehad, lekker gedanst en erg gelachen met een spaanse jongen(waarzegger) en een zuid-afrikaanse jongen(zanger). We hadden een lift geregeld naar het station toe, dus wij waren netjes om 10 voor 6 op het station. En wat denk je? Geen trein. De eerste ging om half 8…… Nou, lekker, daar zaten we dan 1,5uur. Gezelschap van een paar rare gasten, maar uiteraard afgepoeierd en gezegd dat we volgende week vertrokken en een vriend hadden, Byebye :)
Nou eindelijk in Ametlla aangekomen vanuit de trein, was er natuurlijk geen taxi te bereiken, we hebben dus maar een stukje gelopen en toen zijn we een soort van restaurantje/kroegje in gegaan die open was. Allemaal oude mensen daar binnen maar niemand die engels sprak..
Hoe los je dat op? Uhm, TAXI? Telefono? Er werd wat heen en weer gepraat en toen stond er een mannetje op die ons wel even naar de camping wou brengen. Pittige ouwe mensies :) GRACIAS!
Afijn, half 9 op de camping aangekomen. Was toch wel een lange avond. Dit doe ik niet gauw meer denk ik ;)

Helemaal nu ik jullie kan mededelen dat mijn roommate Claire gaat stoppen met de stage. Ze gaat aanstaande vrijdag naar huis. De camping bevalt haar niet. Ze gaat stoppen met de opleiding en weer verder haar havo diploma halen omdat ze daar meer mee kan bereiken voor zichzelf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook iets meer van had verwacht. De shows mogen we misschien niet eens meedoen maar alleen assisteren. Dat is voor mijzelf wel een erg grote tegenvaller. Verder doe ik enorm me best om spaans te praten en dan hoor de dat ik nog meer spaans moet praten. Maargoed, ik ben een bikkel en maak af wat ik begonnen ben! ;) Anders heet ik geen Hofmans!

Dit verslagje is dus helaas iets minder top dan de andere, maarja zo heeft iedereen zijn ups and downs. Ik kijk er stiekem wel naar uit dat mijn papie en mamie komen! Nog 3 weken! En nog 4 weken dan begint de animatie! Dus er komen beter tijden aan. Ik red mezelf wel, No worries!
Liefs

  • 05 Juni 2012 - 08:11

    Pierre:

    Vul hier je reactie in...

  • 05 Juni 2012 - 08:13

    Marianne:

    heyhey,
    Wat een verhalen hahaha.....lijkt me erg leuk zo onverwacht avondje salou! heerlijk toch! Wel jammer dat jullie al zo vroeg heen moesten en er gewoon niks te beleven valt daar! Maja idd aftellen je paps en mams komen bijna!!!! dan weer vier weken gezelligheid en dan schiet het ook alweer op!!!! Wel jammer dat claire gaat stoppen blijf je nog alleen achter ook bah!!!! Nou meis je red het!!!!! xxxxxx

  • 05 Juni 2012 - 08:14

    Shirley:

    Hi Priscil!
    Wat leuk dat jullie uit zijn geweest! Het wordt vast heel snel wat drukker en dan vliegen de dagen snel voorbij! Is het een beetje mooi weer? Hier alles goed! Huisje wordt heel heel mooi :) Liefs! xx

  • 05 Juni 2012 - 08:17

    Pierre:

    Hallo Priscilla,

    jammer dat Claire gaat stoppen, nu ben je helemaal op je cursus Spaans aangewezen. Je zult wel merken dat je het nu sneller oppakt en dingen beter begrijpt. Goed luisteren wat ze zeggen en niet bang zijn iets verkeerds terug te zeggen. Ik hoop voor je dat het snel drukker wordt zodat je meer te doen krijgt. Hou te taai meissie.......

    XXX, Pierre

  • 05 Juni 2012 - 11:32

    Roy En Lynsey:

    Hoi, priscilla,

    Ik had op vorige verhaaltje ook gereageerd, dacht ik.... Maar denk dat ik toch iets verkeerd gedaan heb...
    Dus Bijdeze, weer een poging.

    Wat een belevenis zo,n stage in Spanje!!
    Leuk om je verhaaltjes te lezen via Facebook!
    Wel Jammer dat je roommate weggaat!
    Maar zoals je schrijft; je bent een echte hofmans! Dus het komt goed!! ;)

    Have fun!!
    Gr. Roy en lynsey

  • 05 Juni 2012 - 13:27

    Chris:

    Hee priscilla jij maakt nog wat mee zeg leuk of niet leuk , je onthoudt alleen de leuke dingen dan gaat alles sneller en je hebt iets moois om naar uit te kijken.
    Wens je veel geluks tot horenziens.l

  • 05 Juni 2012 - 15:01

    Loe Hofmans:

    Nou even geduld nog AUB, wij komen ergens rond de 25e al naar je toe..

    Eerst nog even de bouwvak afwachten bij Dave en Shirley....hihi

    Heel langzaam komen daar vreemde luchtjes uit het huis, maar ja, geen warme douche.....

    Nou Skatje t komt wel goed!

    Pa


  • 05 Juni 2012 - 15:22

    Wim:

    Jammer hè dat wij er nog niet zijn?
    Sterkte!

  • 05 Juni 2012 - 17:35

    Emmie:

    Leuk om af en toe wat over je te lezen. Ik ga er vanuit dat het alleen maar beter gaat worden. Het is natuurlijk veel leuker als er leven in de brouwerij is!!

    Succes nog even tot die tijd... kop op!!

    xxxx

  • 05 Juni 2012 - 20:11

    Ria, Dixie En Lexie:

    Hou vol Priscilla. Stage is soms duf en dom maar als het drukker wordt op de camping komt er ook meer werk en dus afleiding aan.
    Jammer dat Claire weggaat, dat is moeilijk voor je maar binnenkort komen je mams en paps en onze taaie Rocky!
    Veel liefs!

  • 05 Juni 2012 - 20:51

    Rocky:

    Woef,woef
    Hier je moppie, hè kanjer
    Met mij gaat alles goed ik loop af en toe iets minder goed maar ik eet als de beste.Woef...
    Ik vind het leuk om je af en toe op Skype te zien want ik mis je wel en me baasjes ook hoor.Woef
    Maar goed dat komt gauw goed,en weet je dan mag je mijn en de baasjes een show geven hoor want dan bouwen we gewoon ons eigen feestje Woef Woef
    Je krijgt een hele dikke knuffel van het vrouwtje en van mij een pootje WoefWoef
    Tot gauw .......x x x x

  • 05 Juni 2012 - 21:23

    Margreet:

    He bikkel
    Hier even wat woordjes van mij...
    Je doet het super ,meid ook valt het niet soms niet mee , blijf jij een bikkel ,hoor.....
    Blijf wie je bent , dat is wat jouw kent.
    Zet hem op ....en voor dat je het weet komen we je lekker knuffelen .
    Veel liefs xxxxx ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Stage Spanje 2012

1e Stage 2012

Recente Reisverslagen:

07 September 2012

Final Semana! Laatste week!

29 Augustus 2012

Reisverslag eind augustus

07 Augustus 2012

Augustus, Ametlla de Mar

26 Juli 2012

semana 11

13 Juli 2012

Nog 2 maanden te gaan
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 20477

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: