Port Aventura - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu Port Aventura - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Priscilla Hofmans - WaarBenJij.nu

Port Aventura

Door: priscillahofmans

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

16 Juni 2012 | Spanje, Ametlla

Hoi hoi!
Tijd voor een update.
Claire is nu al een weekje weg. De laatste dagen dat ze er was, waren er heel veel kinderen op de camping 2 nachten lang. Dat betekend 3 x per dag eten in het restaurant. Het was voor mij dan ook de eerste dag werken in het restaurant en meteen aanpoten met 48 kinderen en 6 begeleiders! Gekkenhuis! Maar zo leer je wel in 1x hoe het moet ;)
De laatste avond dat ze er waren, was er een kleine disco voor de kids, ik was vrij en Claire moest werken met onze collega Vanessa.. Naja, er was voor het eerst wat te beleven op de camping dus ik ging uiteraard even een kijkje nemen! Het was erg gezellig, Claire ging soort van minidisco doen met die gasten en sleurde mij me, we verzonnen maar wat en ze deden het gewoon na, Geniaal! Hahaha
Om half 12 was het afgelopen en gingen ze weer terug naar hun huisjes, althans, de kinderen. Wij bleven nog met de begeleiders zitten, rond een uur of half 2 was het wel mooi geweest en ging Vanessa de tent sluiten. Daarna gingen we dus gewoon verder bij het huisje van de begeleiders.. Het was zo gezellig! Totdat het opeens 4uur was.. ik moest de volgende dag weer ontbijt opdienen voor 54 gasten en dat om half 10.. Pfoeh dat was een zwaar dagje kan ik vertellen, maar het ging allemaal goed! Ik moest tot 4 werken, dus was te doen.
Die dag vertrok Claire en bleef ik alleen over. Ik heb meteen een schoonmaak beurt gegeven aan het appartement en wat dingen gereorganiseerd, zodat het meer “mijn huisje” is.

De eerste 2 vrije dagen zonder Claire, ik dacht, nou ik ga gewoon 2 dagen volop zonnen. Ik ging dus de eerste dag naar het strand. Na een half uur, bewolking, alles was potdicht.. Naja.. maar terug gegaan naar het appartement en nog geen half uur later een stortbui!
S’middags naar het restaurant om te eten. Toen vroeg Vanessa of ik zin had om mee te gaan nieuwe schoenen te kopen die avond samen met haar zoontje Danie. Ja natuurlijk! Even van de camping af, altijd lekker toch. Nou hebben eerst een Terrasje gepakt in l’Ametlla de mar, en daarna eigenlijk niet meer aan de schoenen gedacht.. Ik heb een paar vrienden van haar ontmoet en we zijn s’avonds met z’n 4e gaan eten. ( Avond eten bij de Spanjaarden is rond 10uur) dat is heel wat anders dan thuis om 5uur!) Zij hadden wat besteld en toen kwamen er verschillende hapjes(soort tapas) waaronder mosselen. Nou ik dus maar weer proberen en eigenlijk vind ik het steeds iets lekkerder worden.. hahaha wie had dat gedacht, ik en mosselen eten! Ik in ieder geval niet ;)
Vanessa had het geweldige idee om de volgende dag naar Port Aventura te gaan en dat hebben we dan ook gedaan. Dat is een heel groot pretpark met voor ieder wat wils. Zo zijn er attracties, poppen die rondlopen zoals betty boop & elmo, shows, 4D bioscoop en een park voor kinderen. Het park is in verschillende delen verdeeld. Zo heb je bijvoorbeeld China, Mediterrania, Mexico en voor de kids Sesamstraat. En het heeft de hoogste en stijlste achtbaan in europa! Daar zijn we uiteraard ingegaan, naja met z’n 4e, Vanessa durfde niet! We hebben er een uur voor in de rij gestaan, maar het was het waard!
Erg leuke dag gehad, hoewel ik niet zoveel verstond van wat ze allemaal zeiden. Gelukkig konden ze een heel klein beetje engels.

Nou dat waren de 2 dagen vrij!
Ik heb dus nog niet heel veel zon gezien, helaas :(
Daarna 4 dagen gewerkt en dan komen we op vandaag! 3 dagen restaurtant, gister heb ik 11uur gewerkt. Om 1 uur s’nachts was ik klaar en vandaag moest ik om 8 uur beginnen in de supermarkt. Nou is dat wel te doen, alleen voel ik me niet helemaal top, koppijn en keelpijn. Beetje een verkoudheid opgelopen denk ik. Ik heb nu paracetemol gehad van de baas dus dat moet wel goed komen. Vandaag moest ik dus werken in de Super en toen stond Miguel( de baas) opeens van, I need you’re help. Uhm, okee?! Moest ik helpen in het restaurant, omdat het zo druk was. Dacht ik mooi om acht uur klaar te zijn, nou helaas, gewoon gewerkt tot kwart voor 11. Maja, het hoort er allemaal bij en het gaat allemaal een stuk beter op de camping!
Ze proberen me naam te onthouden, maar dat vinden ze allemaal nog niet zo makkelijk.. de kok heeft me volgends mij al 10 verschillende namen gegeven, haha, echt een grappemaker..!
Het animatieteam is ook voor een groot deel gearriveerd! En tot mijn grote verbazing kunnen veel van hun toch wel een woordje Engels! Goh, daar ben ik blij om!
Ik merk namelijk wel dat die 6/7 maanden Spaans op school niet genoeg zijn om je echt verstaanbaar te maken, hier in Spanje krijgen ze maar 1 jaar engels op school, dat is dus net zo minimaal als dat ik nu Spaans kan, alleen ik kan wel meer Spaans dan dat hun Engels kunnen..

Maargoed, deze week ben ik niet op maandag en dinsdag vrij, maar donderdag en vrijdag. Dit omdat er weer een groep kinderen komen. Met 1 begeleider van de vorige groep kinders. Dus dat is 8 dagen achter elkaar doorgaan.
Maargoed, pa, ma en Rock komen volgende week zondag dus dan ben ik een beetje uitgerust voordat ze komen! Ik ben wel toe aan wat Hollandse support, dan kan ik ook nog een beetje normaal Nederlands praten.. hier hebben we misschien 2 Nederlandse oudere stellen op de camping staan, maar meer voor de doortrek vakanties, dus 3 daagjes en dan weer verder.
Nou dit was het dan weer! Denk dat ik jullie wel weer genoeg bijgeschreven heb ;)

Adios

  • 17 Juni 2012 - 06:21

    Margreet :

    Hoi PriS

    Wat een heerlijk verhaal weer ,je kan na die 4 maanden wel een boeken schrijfster worden ha ha .
    Heerlijk om je weer gauw te zien ...wij verheugen ons er onwijs op.
    Veel liefs en vette knuf ......
    En Natuurlijk pootje van je grote vriend
    Xxxxx ma

  • 17 Juni 2012 - 11:44

    Mel:

    Ik heb bewondering voor wat je daar doet hoor pop. Knap hoe je jezelf weet te vermaken op die camping. Maar je heb er al een kwart op zitten, niet te geloven! Hier indo ook alles goed:) dikke kus

  • 17 Juni 2012 - 18:45

    Tante Nel:

    Ik lees dat je al meer werk hebt dus het komt toch nog goed. Als je terug bent ben je van alle markten thuis.
    Geniet ervan priscilla deze ervaring nemen ze niet meer van je af.
    En de Spaanse taal leer je zo veel beter dan op school.
    Veel plezier verder, en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Stage Spanje 2012

1e Stage 2012

Recente Reisverslagen:

07 September 2012

Final Semana! Laatste week!

29 Augustus 2012

Reisverslag eind augustus

07 Augustus 2012

Augustus, Ametlla de Mar

26 Juli 2012

semana 11

13 Juli 2012

Nog 2 maanden te gaan
Priscilla

Stage

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 20476

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 20 September 2014

Stage Belgie 2014

25 April 2013 - 24 Augustus 2013

Stage België 2013

14 Mei 2012 - 12 September 2012

Stage Spanje 2012

Landen bezocht: